Državljanstvo in izobraževanje v osemindvajsetih državah

Šimenc, M., Krek, J. 

2003

 

From the book

Leta 1994 se je Generalna skupščina IEA odločila izpeljati raziskavo o državljanski vzgoji in izobraževanju. Že leta 1971 se je prvič dotaknila državljanske vzgoje in izobraževanja v okviru t. i. Študije šestih predmetov. Leta 1994 pa je znova presodila, da je ta tematika primerna za ponovno obravnavo, predvsem zaradi velikih sprememb, ki so bile posledica dogodkov v poznih 80. in zgodnjih 90. letih in s katerimi so se morale spopasti številne države. Velikopotezno ustanavljanje oziroma ponovno vzpostavljanje demokracije v številnih državah je še bolj poudarilo potrebo po razvoju državljanstva in vloge, ki jo izobraževalni sistemi lahko imajo pri uresničevanju tega cilja. Vrednotenje državljanske vzgoje ni bilo pomembno samo za spreminjajoče se države, ampak tudi za družbe z že ustaljenimi demokratičnimi tradicijami. Na splošno bi lahko dejali, da so spremembe v političnih, družbenih in izobraževalnih sferah posameznih držav narekovale časovni okvir za pričujočo novo raziskavo, predvsem v smislu njenega potenciala, da lahko znatno prispeva k razumevanju teh sprememb.