Seminar šolskega polja
Ena od dejavnosti Centra je tudi organizacija srečanj, ki združujejo ljudi, ki se ukvarjajo s problematiko šolskega polja, in na katerih odpirajo razprave o različnih strokovnih vprašanjih ter vprašanjih šolskih politik.
Seminar šolskega polja so tematska srečanja vabljenih slovenskih raziskovalcev. Srečanja so se začela spomladi 2001. Na Centru za edukacijske strategije želimo, da bi s temi srečanji pomagali graditi kulturo strokovnega dialoga in kontinuirano odpirali aktualne probleme stroke in šolske politike.
Mitja Sardoč: Toleranca v izobraževanju
Vabimo vas na sedmi Seminar Šolskega polja v tem študijskem letu. Tokrat ga namenjamo vedno znova aktualni problematiki tolerance v izobraževanju. Uvod nam bo pripravil mag. Mitja Sardoč s Pedagoškega inštituta v Ljubljani, na njem pa nam bo kot urednik tudi...
Susan Robertson: Governing Higher Education Through Crises: The Case of the UK
Vabimo vas na šesti Seminar Šolskega polja v našem jubilejnem, desetem študijskem letu. Na njem si bo ena izmed ključnih besed tako pogosti pojem »kriza«. A če naj ta pojem še vsebuje kak potencial za kritično analizo, je treba poskrbeti vsaj za to, da ne spodbujamo...
Mojca Štraus, Marko Stabe, Igor Saksida: Analiza decembrskih rezultatov PISA in položaj Slovenije
Vabimo vas na peti Seminar Šolskega polja v tem študijskem letu, ki ga namenjamo analizi decembrskih rezultatov PISA in položaju Slovenije. Menimo, da je teh nekaj tednov, ki so minili od objave rezultatov, dovolj, da lahko o njih zdaj že spregovorimo bolj...
Ljubica Marjanovič Umek, Slavko Gaber: Vigotski v očeh psihologije in sociologije
Vabimo vas na četrti Seminar Šolskega polja v tem študijskem letu, ki obenem obeležuje deset let našega delovanja. Zato je primerno, da za uvod v večer povabimo kolegico in kolega, ki sta bila v minulih desetih letih skupaj z nami na številnih seminarjih. To sta prof....
Leonidas E. Kyriakides: Problematika evalvacije učinkovitosti v izobraževanju
Vabimo vas na drugi Seminar Šolskega polja v tem študijskem letu. Na njem bomo našo pozornost spet posvetili problematiki evalvacije učinkovitosti v izobraževanju, pri čemer bomo imeli posebno čast, saj bo uvod v temo pripravil mednarodno priznani strokovnjak, gost z...
Roger Dale: Izobraževanje in Evropska unija: k skupni edukacijski politiki v Evropi?
Vabimo vas na tretji Seminar Šolskega polja v tem študijskem letu. Kot osrednjo tematiko večera se bomo tokrat posvetili nastajanju skupnega evropskega izobraževalnega prostora ter edukacijskih politik. Za uvod v temo smo spet pridobili mednarodno priznanega gosta:...
Milena Valenčič Zuljan, Janez Vogrinc: Inovacije v didaktiki in učnih strategijah
Vabimo vas na prvi Seminar Šolskega polja v novem študijskem letu, ki bo za nas sicer jubilejno: zaznamovali bomo desetletnico delovanja: februarja 2001 je namreč potekal prvi iz serije naših seminarjev. Na prvem seminarju v tem letu bomo pozornost namenili inovacijam...
David Crossier: Učinki bolonjskega procesa na evropsko visoko šolstvo
Vabimo vas na zadnji, osmi Seminar Šolskega polja v tem študijskem letu, na katerem se bomo tokrat posvetili učinkom bolonjskega procesa na evropsko visoko šolstvo. Na naše povabilo se je prijazno odzval David Crossier iz Eurydice, enote Education, Audiovisual and...
Odprto predavanje: Per-Olof Erixon, Mojca Juriševič
Zaradi obilice dogodkov v aprilu ne načrtujemo posebnega Seminarja Šolskega polja, dovolite pa, da vas povabimo na enega izmed dogodkov, pri pripravi katerega sodelujemo. Prihodnji teden je na Pedagoški fakulteti UL na obisku doktorska šola s področja edukacijskih ved...
Marjan Šimenc, Slavko Gaber: Durkheim, šola in demokracija
Vabimo vas na marčevski Seminar Šolskega polja, na katerem se bomo ukvarjali s temo Émil Durkheim, šola in demokracija. Prevod kakega temeljnega teoretskega dela s področja vzgoje in izobraževanje v slovenščino je vedno znova priložnost tudi za reaktualizacijo...
Darko Štrajn: Konceptualne povezave med družbenimi spremembami in šolskimi reformami
Vabimo vas na četrti Seminar Šolskega polja v tem študijskem letu, na katerem se bomo tokrat usmerili k premišljanju konceptualnih povezav med družbenimi spremembami in šolskimi reformami. Za uvod v seminar smo tokrat povabili prof. dr. Darka Štrajna ter ga zaprosili,...
Wolfgang Mitter: Values and Value Judgments in International Education
Vabimo vas na tretji Seminar Šolskega polja v novem študijskem letu, na katerem bomo pozdravili gosta iz tujine: po nekaj letih nas bo ponovno obiskal prof. dr. Wolfgang Mitter iz Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung, Frankfurt/M, ki nam bo v...
Nada Turnšek, Marcela z. Batistič, Tatjana Plevnik: Predšolska vzgoja v Evropi: odpravljanje socialne in kulturne neenakosti
Vabimo vas na drugi Seminar Šolskega polja v tem študijskem letu, ki ga tokrat usmerjamo v področje predšolske vzgoje; natančneje, govorili bomo o predšolski vzgoji v Evropi v kontekstu odpravljanja socialne in kulturne neenakosti. Povod za srečanje nam je ponudil...
Slavko Gaber, Veronika Tašner, Valentina Hlebs, Maja Bahor: Šolstvo v kontekstu zmanjševanja negotovosti in odpravljanja spopadov
smo že globoko v novem študijskem letu in vabimo vas na prvi Seminar šolskega polja. Odpiramo ga k široki temi, kot se za uvod v novi letnik tudi spodobi; natančneje, govorili bomo o šolstvu v kontekstu zmanjševanja negotovosti in odpravljanja spopadov. Povod za...
Pavel Zgaga: O nekaterih rezultatih novih “bolonjskih študij”
Vabimo vas na novi Seminar Šolskega polja, ki ga tokrat aktualno povezujemo z nedavno ministrsko konferenco bolonjskega procesa v Leuvnu /Louvan-la-Neuve (28-29. april 2009). Naš namen sicer ni, da bi se osredotočili na samo konferenco, pač pa, da se seznanimo z...
Barbara Japelj Pavešić: Raziskava TIMSS 2007
V januarju 2009 CEPS organizira svoj PETDESETI Seminar šolskega polja! – Redna mesečna srečevanja raziskovalcev edukacije, podiplomskih študentov, strokovnjakov in vseh drugih, ki se zanimajo za to področje, so se začela spomladi 2001; do sedaj je Seminar gostil 56...
Jones Irwin: Repolitizacija edukacije – Interpretacija Lyotardovega Postmodernega stanja v sodobnem pedagoškem kontekstu
Vljudno Vas vabimo na decembrsko srečanje v Seminarju šolskega polja. Tokrat bomo v njem gostili kolega iz Irske, Dr. Jonesa Irwina z Univerze v Dublinu. Naslov njegovega uvodnega predavanja (potekalo bo v angleščini) bo »Re-Politicising Education - Interpreting Jean...
Tatjana Plevnik, Mojca Peček Čuk: Šolska avtonomija
Vljudno Vas vabimo na prvo srečanje v Seminarju šolskega polja v tem študijskem letu, v katerem Seminar sicer stopa že v svoje deveto leto. Za uvodno temo smo tokrat izbrali šolsko avtonomijo. Izkoristili bomo priložnost, da se s to temo soočimo ob izidu dveh novih...
Ljubica Marjanovič Umek: Učinek vrtca na otrokov razvoj in učenje
prof. dr. Ljubica Marjanovič Umek: Učinek vrtca na otrokov razvoj in učenje
Kris Olds: Transnacionalno visoko šolstvo, avtoritarizem in upravljanje “akademske svobode”: primer singapurske “globalne šole”
prof. dr. Kris Olds, Univerza Wisconsin (ZDA): Transnational higher education, authoritarianism, and the governance of "academic freedom": the case of Singapore's "Global Schoolhouse" - Global Assemblage: Singapore, Foreign Universities, and the Construction of a...
Slovenija v mednarodnih raziskavah znanja – PISA in PIRLS
Pedagoški inštitut, Ljubljana – PISA in PIRLS - OECD – PISA (home) - M. Straus: PISA - M. Doupona Horvat: PIRLS
O prehodu iz šol v zaposlitev
A. Kramberger in S. Pavlin (eds.): Zaposljivost v Sloveniji (povzetki poglavij iz knjige)
OECD Education at a Glance 2007: slovenski odmevi
Odmevi v medijih Izbor iz študije OECD spletna stran
Vzgojna zasnova javne šole
Dr. Janez Krek, dr. Mojca Kovač Šebart, dr. Janez Vogrinc: Socialna klima na šoli - Uvod v teoretične osnove raziskave in metodologija - Kratko poročilo o raziskavi
Javno in privatno v visokem šolstvu: primer Grčije
Prof. Dr. Dionyssis Kladis: Public/State versus Private in Higher Education: The Case of Greece - Bologna National Report: Greece - Bologna National Report: Slovenia
Pravičnost v izobraževanju: primer šolnin
Dr. Zdenko Kodelja, Pravičnost v izobraževanju – primer šolnin
O problemih visokošolskega izobraževanja v Sloveniji
Prof. Dr. Ivan Svetlik, Preprečimo usodne napake (20/01/2007) Pavel Zgaga: Visokošolske politike - vladati ali upravljati? (2006)
O izobraževanju Romov
Na kratko o Fundaciji za izobraževanje Romov in o naši gostji dr. Tünde Kovács-Cerović - A Background Document prepared for the Roma Education Fund Donors’ Conference (01/06/2005) - Roma Education
Sugestije Fincev
Slavko Gaber: Petnajst sugestij "Fincev" (poglavje iz knjige Zakaj Finci letijo dlje? Ljubljana, Educa, Pedagoška fakulteta, 2006)
Ekonomija in družba znanja: razvojna priložnost ali mračna prihodnost? Primer Finske in Slovenije.
Terhi Nokkala: Knowledge society, higher education and the survival of a small nation – Case: Finland Klemen Miklavič: Visoko šolstvo v kontekstu sodobnih gospodarskih in političnih trendov
IKT in poučevanje v XXI. stoletju: nov poklic?
Bernard Cornu: Networking and Collective Intelligence for Teachers and Learners
Bolonjski proces po Bergnu
Per Nyborg: The Bologna Process towards 2010
Stroka in šolska politika
Zdenko Kodelja: Stroka in šolska politika Zdenko Kodelja: Problemi prenavljanja šolstva na strokovni podlagi
Sklepni seminar petega leta delovanja Bolonjski proces po konferenci v Bergnu
Bergenski komunike (20. maj 2005) - Pavel Zgaga: Bolonjski process. Nastajanje evropskega visokošolskega prostora. Predgovor - Pavel Zgaga: Bolonjski proces po konferenci v Bergnu (19.-20. maja 2005) - Anton Kramberger: Trendi zaposlevanja diplomantov FDV po letu...
Vzgoja in izobraževanje romskih otrok oziroma učencev v javnih vrtcih in osnovni šoli
Janez Krek, Janez Vogrinc: Znanje slovenskega jezika kot pogoj šolskega uspeha učencev iz jezikovno in kulturno različnih ter socialno deprivilegiranih družin – primer začetnega opismenjevanja romskih učencev
Diferenciacija v devetletki
Evalvacijska študija: Organizacija nivojskega pouka, stališča učencev, učiteljev in staršev do te oblike diferenciacije ter njeni učinki na učence (zaključno poročilo) Damijan Štefanc: Diferenciacija v devetletni osnovni šoli, sistemske rešitve in njihova spremljava v...
Učbeniki in družba znanja
Miha Kovač, Mojca Kovač Šebart, Janez Krek, Damijan Štefanc in Tadej Vidmar: Učbeniki in družba znanja
Znanje v mednarodni primerjalni raziskavi TIMSS
Barbara Japelj Pavešič, Barbara Neža Brečko, Mojca Čuček, Maša Vidmar: TIMSS 2003 Mednarodna raziskava trendov znanja matematike in naravoslovja - Povzetek izsledkov (dolga verzija; kratka verzija) Barbara Japelj Pavešič: Poročilo o izvedbi projekta TIMSS 2003 Dr....
Rezutati evalvacije spričeval – zaključnih opisnih ocen – prvega in drugega razreda devetletne osnovne šol
Janez Krek, Mojca Kovač Šebart, Boris Kožuh: Rezutati evalvacije spričeval - zaključnih opisnih ocen - prvega in drugega razreda devetletne osnovne šol
Teacher Education and the Bologna Process: The Third Cycle
D Kallós: Teachers and Teacher Education in Sweden: Recent developments.