Evalvacija opisnega ocenjevanja v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju (2000 – 2001)

Projekti

Predmet: opisno ocenjevanje v devetletni osnovni šoli, prvo triletje obveznega izobraževanja. Ciljna skupina: učenci devetletne osnovne šole: prvi in drugi razred devetletne osnovne šole. Vsebinska področja: znanje; pedagoški delavci, učenci

Evalvacijska problematika: koncept opisnega ocenjevanja v devetletni osnovni šoli vključuje vrednotenje individualnega napredka učenca, kar učitelju nalaga individualizirano obravnavanje učencev, učitelj pa uporablja kot osnovo za zapis učenčevega napredka tudi nacionalne obrazce, v katerih so ob upoštevanju globalnih ciljev in standardov znanja za posamezne predmete razčlenjena področja ocenjevanja. Postavljajo se vprašanja, kako učitelji izvajajo opisno ocenjevanje.

Evalvacijska vprašanja: ali učitelji pri opisnem ocenjevanju ocenjujejo skladno s cilji oziroma standardi znanja, določenimi v spričevalu (oziroma učnih načrtih) ali ocenjujejo v obliki nevezane opisne ocene; ali opisno ocenjevanje znanja vsebuje vrednostne sodbe, ki se ne nanašajo na znanje, ocene karakterja ipd.; ali stigmatizirajo otroke.

Koristnost študije: raziskava bo na podlagi teoretskih podlag in empiričnega raziskovanja ugotovila, ali opisno ocenjevanje v prvih dveh razredih devetletne osnovne šole poteka v skladu s cilji, ki jih postavljajo zakonske, podzakonske določbe in dokumenti kurikularne prenove. Ugotavlja strukturiranost dejanskih zapisov ocen, njihov možni vpliv na učence in starše.

2000 – 2001